Historias d’a radio (Heraldo Escolar)

Qué estió primer: la parola charrada u la imachen? La imachen u lo texto soniau? Son preguntas de dificil respuesta perque la escuela en ocasions, y estranyament, se desentiende d’a oralidad y prima lo lapiz y lo papel. Primar la lectura ye bien pero no ha d’excluyir atros paisaches comunicativos.

Ye menister que atendamos lo que las personas femos con as parolas pus no i hai aprendizache sin conversación. Dialogo, interpretación d’o mundo a traviés d’un viache oral pa que las creyaturas s’expresen millor y entiendan lo que se les diz. Y dende una perspectiva critica, pa que aprendan a no deixar-se enganyar en tiempos de fakes. Pa aconseguir-lo naixen interesants prochectos que luego vivirán normalizadamente en l’aula. Perque como diz Amparo Tusón, “con una parola podemos enamorar, enganyar, creyar solidaridat u abominación. La educación lingüistica, si ye de verdat, ye critica”.

A tal fin, consideramos que cal abrillantar lo debat, encender l’asembleya, iluminar la lectura comuna, prender la reflexión sobre noticias de cercanía, alumbrar lo contraste de decisions. Y tener en cuenta qualques ferramientas, d’entre las qualas rescato decididament la radio en a escuela: per amor, per dedicación y per experiencia.

D’a suya man, muitos docents y alumnos vivimos inixuplidables aventuras con a parola como protagonista y saboriamos la deliciosa frescura de l’aprendizache compartiu.

Y me quedo con a emoción de Don Anselmo, lo mayestro de “Historias d’a radio” que pa aduyar a sanar a un alumno participa en un programa de radio y con a suya parola obtiene lo premio imposible. Quan lo locutor le pregunta quí ficó lo primer gol en o Campo d’o Club Ciclista de San Sebastián, l’entregau mayestro se desmaya y quan torna en ell responde alborozado: “Yo! Anselmo Oñate, “Pichirri”! En 1915 y de penalty!” Antolochico final. Y la radio, actriz prencipal per estar vehíclo de comunicación, entorno de creiximiento, escenario d’expresión.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *