
En aragonés: Hue fa 35 anyos que tot empezipió
En 1985, fa 35 anyos, Espanya sinyó la suya adhesión a la CEE y s’aprebó la Lei de l’aborto. Los mocetz de Plan organizoron una “caravana de mullers”, l’auto mas vendiu estió lo Renault 11, la Liga la ganó lo FC Barcelona y s’engueró “Torno a lo futuro”. Un mayestro, una mayestra d’EGB con oposicions recientment aprebadas (no i heba interinos en muitos puestos) cobraba 82.000 ptas (494 €) y un litro de benzina costaba 93 pecetas. En 1985 la vida yera tant limpia y sincera como hue. En 1985, digo, escribo, lo futuro se presentaba tant amplo y incierto como siempre.
Hue, 1 de setiembre de 2020, fa 35 anyos que prencipió la mía corrida profesional. Estió en Calahorra. Aquell luminoso día plegué a lo Colechio Publico “Quintiliano”, an me recibió lo suyo director. Se deciba José Mari. Teneba, per decir, 35 anyos y lo colechio que endrezaba heba estau feito a devantadera tant solo feba dos anyos. Yera, pus, un centro choven y vigoroso. Como yo, con os míos 23 agostos recientment cumplius.
Allí aprendié la primera gran lición, pus ixa mesma tarde lo mencionau director y la suya esposa me convidoron a prener un café en una terraza y m’amostroron la ciudat. La suya calida acullida m’aduyó a comprender que en a vida que encetaba alavez habría de tener cullida una valor que he cautivau dende alavez: l’atención, la companyía, la cercanía enta los míos iguals. Y en os suyos laderas sigo replegando lo fruto d’o mío compromiso. Con totas vusatras, con totz vusatros.