Machuca (Heraldo Escolar)

Spread the love

(Publicau en Heraldo Escolar o mierques, 12 de chinero de 2021)

O 10 de chinero de 2006 o recordau y quiesto Michel Vallés m’entrevistó en o periodico “A Comarca”. Estió una conversazión calida y amable, como yera él, y memoria que me preguntó: “Con cuál de las reformas de lei educativa se queda?”, a lo que respondié: “Con a cuala conzite l’alcuerdo d’a inmensa mayoría”. Estió a respuesta de belún que alavez creyeba que caleba creyer y que treballar por o bien común merexeba tanto a pena.

Uei, quinze años dimpués, me sigo preguntando lo mesmo y a respuesta no ha variau. Como no ha variau o debate en a nuestra soziedat cuan se sigue metendo o foco en asuntos que no son substanzials pero se consegue que lo pareixcan. Por exemplo, a libertat d’eslezión.

Fa cualques años, en 2012, en un documento titulado “Equidat y calidat d’a educazión: Refirme a estudians y escuelas en desventalla” se podeba leyer: “Proporzionar plena libertat d’eslezión d’escuela a los pais puede resultar en segregazión seguntes competenzias academicas y entornos sozioeconomicos, y chenerar mayors desigualdades en os sistemas educativos. (…) Con a finalidat d’asegurar equilibrio, tamién pueden establir-se inzentivos ta que os estudians en desventalla sían atrautivos pa las escuelas d’alta calidat, limites a los criterios de selezión d’as escuelas (…)”. L’organismo que publicó iste documento yera a OCDE.

En Chile, a primers d’os 70, o colechio Saint George vivió un esperimento sozial de gran intrés. André Wood lo debuxó machistralmén en a suya zinta “Machuca”, en a cuala se narra cómo s’intentó incorporar a estudians de baxa estrazión sozial ta que s’integrasen en un zentro de clase meya-alta. O director d’o zentro, Gerardo Whelan, defendió a idea con l’alma dica que se la trencó a Istoria. O que dengún crebó estió a suya voluntat por defender a igualdat y a paz.

Uei, quinze años dimpués, muitos seguimos pensando que a educazión merexe debates más ricos y saludables. Más esperanzadors.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *